وب گیکس همه چیز درباره اینستاگرام Threads، شبکه اجتماعی رقیب توییتر

وب گیکس 1

2 دقیقه مطالعه

مدت‌ها بود که می‌دانستیم متا، شرکت مالک اینستاگرام، روی یک شبکه اجتماعی جدید برای رقابت با توییتر کار می‌کند. حالا این شبکه اجتماعی تحت نام اینستاگرام تردز یا به‌طور ساده‌تر Threads منتشر شده است و می‌خواهد توییتر را به چالش بکشد. اما اینستاگرام Threads چیست و چگونه می‌توانیم از این برنامه استفاده کنیم؟ در این مطلب همه چیز درباره برنامه Instagram Threads را به شما می‌گوییم.

توییتر از زمانی که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان آن را تصاحب کرده، تغییرات زیادی داشته است. این تغییرات که بعضاً مطابق میل کاربران نبودند، باعث شد برخی به سراغ شبکه‌های اجتماعی جایگزین ازجمله بلواسکای بروند. متا هم از این فرصت استفاده و شبکه اجتماعی جدید خود را راه‌اندازی کرد. در ادامه همراه دیجیاتو باشید تا شما را به‌طور کامل با Threads اینستاگرام آشنا کنیم.

اینستاگرام Threads چیست؟

اینستاگرام تردز نسخه متن‌محور شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام محسوب می‌شود که هدف از توسعه‌اش، رقابت با توییتر بوده است. درحالی‌که اینستاگرام روی عکس و ویدیو تمرکز کرده، در تردز مانند توییتر، تمرکز اصلی روی متن است، هرچند می‌توانید در آن عکس و فیلم هم به اشتراک بگذارید.

برنامه Threads بامداد پنجشنبه برای اندروید و iOS منتشر شد. این شبکه اجتماعی هم‌اکنون نسخه تحت وب هم دارد، اما عملکردش محدودتر از اپلیکیشن آن است. علاوه‌براین، خبری از نرم افزار Threads هم نیست. بنابراین برای استفاده کامل از این شبکه اجتماعی، درحال‌حاضر باید به سراغ اپلیکیشن آن در گوشی های اندروید و آیفون بروید.

باید به این موضوع اشاره کرد که هم‌اکنون برنامه Threads کمبودهایی دارد. برای مثال برای حذف حساب تردز باید اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید. یا اینکه درحال‌حاضر قابلیت ارسال پیام خصوصی یا همان دایرکت مسیج وجود ندارد.

حالا که با اینستاگرام تردز آشنا شدید و آن را برای گوشی اندروید یا آیفون خود دانلود کردید، می‌خواهیم نحوه ثبت نام و ورود به آن را به شما آموزش دهیم. با بازکردن این برنامه، در پایین آن با یک نوار با عبارت «Log in with Instagram» یا ورود با اینستاگرام روبه‌رو می‌شوید.

باید به این نکته اشاره کنیم که امکان استفاده از Threads اینستاگرام با استفاده از آی‌پی ایران وجود ندارد، بنابراین باید به سراغ ابزارهای تغییردهنده آی‌پی بروید. با توجه به این ویژگی، نیاز به انجام کار خاصی نیست و می‌توانید با حساب اینستاگرام خود وارد تردز شوید. اگر چندین حساب داشته باشید، در پایین صفحه می‌توانید گزینه Switch accounts را انتخاب کنید. با این‌کار به صفحه جدیدی می‌روید که حساب‌های اینستاگرام شما پیش‌رویتان قرار می‌گیرد. در حالت کلی پس از انتخاب حساب‌ اینستاگرام خود، وارد تردز می‌شوید.

جمع‌بندی

در این مطلب همه چیز درباره برنامه Instagram Threads را برای شما بازگو کردیم. تردز اینستاگرام شبکه اجتماعی جدید متا است که می‌خواهد با توییتر رقابت کند. Threads برخلاف اینستاگرام نرم افزار برای کامپیوتر ندارد، اما می‌توانید در نسخه تحت وب آن، پروفایل‌های مختلف را مشاهده کنید، هرچند برای استفاده کامل باید به سراغ برنامه Threads در گوشی های اندروید و آیفون بروید.

اپلیکیشن Threads اینستاگرام هنوز در اول راه قرار دارد و باید منتظر افزودن ویژگی‌های متنوع به آن باشیم، بااین‌حال همین حالا هم ده‌ها میلیون کاربر به آن پیوسته‌اند. انتظار می‌رود به‌زودی تردز اینستاگرام صدها میلیون کاربر داشته باشد و تبدیل به تهدیدی جدی برای توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک شود.

مطالب مرتبط
منبع دیجیاتو
ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه به منزله پذیرفتن قوانین نشر ویرامالز می باشد.

دیدگاه کاربران
  1. جالب بود